CS | EN

Interaktivní vzdělávací aplikace motivují žáky k učení

Společnost Corinth s. r. o. se specializuje na vývoj interaktivních vzdělávacích aplikací s dotykovým ovládáním. Jejím cílem je umožnit žákům/studentům hravou formou získávat znalosti o různých oblastech života. V roce 2013 firemní tým hledal na akademické půdě partnera, s nímž by mohl spolupracovat při tvorbě vizuálního obsahu pro aplikaci Corinth Classroom zaměřenou na struktury tkání v lidském těle. Centrum pro transfer technologií MU zprostředkovalo setkání vedení společnosti se zástupci Katedry biologie Pedagogické fakulty MU. Obě strany se shodly, že kooperace bude přínosná, a brzo zahájily společnou práci. Tu finančně zastřešil inovační voucher získaný v květnu 2013 od Jihomoravského inovačního centra.   

Kuze

Úkolem vědců bylo vytvářet pro programátory Corinthu snímky tkání elektronovým mikroskopem. Marketingový ředitel společnosti Ing. Jaromír Homola práci výzkumníků hodnotí takto: „Spolupráci s MU si nemůžeme vynachválit. Oceňujeme technické zázemí špičkové univerzity – například elektronový mikroskop pro pořizování detailních snímků vnitřních struktur lidského těla – i přístup Katedry biologie Pedagogické fakulty, se kterou jsme projekt řešili. Jakožto firma, která se zaměřuje na vývoj vzdělávacích pomůcek, potřebujeme kvalitní materiály pro výuku. Zapojením expertů z MU jsme získali odborně popsané, přesné a originální obrázky lidského těla. My jsme zase garantovali jejich kvalitní technologické a funkční zpracování tak, aby žáky doslova pohltily a motivovaly k učení.“ Výsledným produktem se staly výukové materiály o lidském těle pro vzdělávací platformu Corinth Classroom. Mají podobu vizuálních aplikací pro dotyková zařízení jako chytré telefony a tablety, ale i pro stolní počítače. Žáci i učitelé si je mohou spustit v podstatě na jakémkoliv zařízení, interaktivně a ve 3D. 

Brusel

Role vědců MU v projektu však byla podstatně rozsáhlejší. „Katedra nám dodávala mikroskopické fotografie, odborné texty i vlastní výzkumná data. Tyto materiály i jejich didaktickou stránku jsme společně konzultovali a proces výroby aplikací byl díky zapojení vědců rychlejší. Pro Corinth jde o velmi obohacující projekt. Rád bych vyzdvihl především profesionální práci dr. Martiny Jančové a ochotu doc. Zdeňky Lososové,“ doplňuje Jaromír Homola. 

Corinth2

Společnost Corinth dlouhodobě patří k nejviditelnějším českým startupům v Silicon Valley, za výukové aplikace série Corinth Micro se stala jedním z nejuznávanějších globálních partnerů Microsoftu ve vzdělávání. Za vizuální platformu Dreamwalk získala v roce 2013 ocenění Podnikatelský projekt roku, své výstupy prezentovala mj. na Microsoft in Education Global Forum v Barceloně nebo na workshopu iTEC v Bruselu.