Aplikace pro podporu onkologicky nemocných pacientů: soutěž Start Your Business 2025 zná svého vítěze
Slavnostní oceňování proběhlo za přítomnosti vedení Masarykovy univerzity a finalistů studentské soutěže v kreativním hubu KUMST.
Masarykově univerzitě byla 18. listopadu zapsána slovní ochranná známka Evropské unie ve znění "CEITEC". Do té doby bylo v Evropě chráněno jen logo CEITECu. Ochranné známky slouží zákazníkům ke snazší orientaci na trhu, konkrétně jim umožňují odlišit výrobky a služby jednoho poskytovatele od výrobků a služeb jiného subjektu.
Foto: Aleš Ležatka
"Zápisu předcházel více než roční boj s majitelem jiné ochranné známky. Pokud totiž majitel starší známky nazná, že nová známka je pro zákazníka zaměnitelná s tou jeho, je oprávněn vznést proti zápisu nové známky námitky," vysvětlila manažerka duševního vlastnictví CTT Markéta Vlasáková.
Přesně to se v případě slovní známky CEITEC také stalo. Španělská společnost vznesla námitky s tím, že se obává možné záměny. Její španělská známka byla kombinovaná, šlo tedy spíš o "logo" vyvedené ve stylizovaném písmu, doplněné o výrazný grafický znak a slovo "CERTITEC".
"Proti vzneseným námitkám jsme se ohradili, sepsali jsme argumentaci a čekali jsme na rozhodnutí příslušného úřadu. Tím byl Úřad pro harmonizaci ve vnitřním trhu, který se však v mezidobí přejmenoval, takže jsme rozhodnutí o zamítnutí námitek protistrany v plném rozsahu dostali už od Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO)," dodala Vlasáková.
Evropský úřad stejně jako Masarykova univerzita dospěl k názoru, že známky zaměnitelné nejsou. V polovině listopadu proto zapsal evropskou slovní ochrannou známku CEITEC. Ta doplňuje evropskou kombinovanou ochrannou známku CEITEC (logo), která byla zapsána již na začátku roku 2015. Slovní známka je po dobu deseti let platná ve všech zemích Evropské unie, poté lze její platnost prodloužit.
Slavnostní oceňování proběhlo za přítomnosti vedení Masarykovy univerzity a finalistů studentské soutěže v kreativním hubu KUMST.
Ve středu 30. dubna proběhlo druhé prezentační kolo projektů, ve kterém se představilo 7 finálových týmů s největším potenciálem posunu nápadu.